Det har gått utför
Nu har också årets upplaga av Milan Cup avgjorts. Liedholm är kungen. Det har annars gått utför för honom hela vintern där borta på Romme Alpin. Han har varit oftare där än i hallen. Fördelen är att han på det sättet blivit både solbränd och smidig. Det visade han idag, när det i stället bar rätt upp, till förstaplatsen. Han slog inte bara högst. Han spelade vackrast också. I en gastkramande final besegrade han Torres med 194-190. I bronsmatchen segrade Kakà över Poli med 178-171. Det utspelades mycken dramatik mellan varven. I åttondelsfinalerna gick Lopez vidare på 116 medan en storspelande Gullit åkte ut på 203. Bowling kan ibland te sig något orättvis. Men en rättvis segrare fick vi i alla fall. Man frågar sig bara var damerna fanns denna högtidsdag? Inte ens på läktarn!
Särklassig Zlatan
- Mats Hellsten
- 260414
- Kommentarer inaktiverade för Särklassig Zlatan
Idag var det tävlingsorgier i hallen under fyra timmar. Det är det bara stora idrottsmän , som klarar av. Vi gjorde det. Vi spelade först “Jörans Minne”, en tävling över en serie utan ansats. En hyllning till bowlingledarlegenden Jöran Lindblom, som gjorde stora insatser för Faluns bowlingklubbar och allians. Det blev 21 deltagare, varav en synnerligen särklassig Zlatan. Han fixade imponerande 183 utan ansats. Helt i Jörans anda. Resultatet kan jämföras med 1,83 i höjdhopp utan ansats, vilket ingen svensk kommit i närheten av. Silver till Weah på 156 och brons till Nordahl på 153. Två spelare nådde inte upp till 100. Dom ville inte vara med på bild. Det evigt vandrande vandringspriset kommer att överlämnas till Zlatan under högtidliga former vid lämpligt tillfälle.
Säkerhetschefen funkar inte
- Mats Hellsten
- 260414
- Kommentarer inaktiverade för Säkerhetschefen funkar inte
Igår satt jag i godan ro i bilen från södra Sverige upp till Dalarna i det underbara vårvädret. Då dyker det upp en polis mitt i vägen och vinkar in mig. På en 1+2 väg! Dom hade mätt upp hastigheten till 81 på 70-väg. 2.000 kr. Klart att man blir förbaskad. Jag tog till det gamla säkra vapnet. “Jag känner Stefan Dangardt, gör ni?”. “Javisst”, svarade både den kvinnliga och den manliga polisen. “Vi drar ett streck över det hela”, viskade kvinnan till sin kollega. “I h-e heller”, svarade han. “Dangardt slog mig i finalen på Polis-SM 1989. Han hade som vanligt massor av de mest konstiga turstrajkar”. Jag tog då till det tunga artilleriet. “Stefan kommer inte att bli glad, när jag berättar, hur ni beter er. Ni kan säkert vänta er en erinran. “Jag lägger på 1.00o kr på böterna p g a hot och bestickning”, svarade den mindre gentlemannamässiga polismannen. Vad ska vi med en säkerhetschef till? Han fungerar ju inte längre. Jag klarade dock alkotestet med god marginal. Alltid något.
Viktig information!
- Per Spendrup
- 260414
- Kommentarer inaktiverade för Viktig information!
INFO 1: Bowlinghallen stänger för sommaren den 25 maj. Ni som har skåp i hallen måste tömma dem senast 24 maj!
INFO 2: Kval till Veteran-DM är inställt på torsdag 16/4. Kval endast måndag 20 och tisdag 21/4. Det innebär att vi tränar som vanligt torsdag 16/4. Oljeprofil Stonehenge så att vi som spelar DM kan testa den. Det var ju ett tag sedan.
